Eerste editie ‘StadsQuiz Tilburg’ van Kiwanis groot succes!

Maar liefst 25 teams streden op zaterdag 13 oktober om de titel ‘StadsQuiz-Koning Tilburg’ op de eerste Tilburgse StadsQuiz. Kiwanis Club Tilburg tekende voor de organisatie: het werd een groot succes.
De opbrengst van de StadsQuiz gaat naar het project Kansarme Kinderen ook online van de Johan Stekelenburg Stichting. Want kansarme kinderen in Tilburg verdienen ook de mogelijkheid om zich te ontwikkelen en een goede aansluiting te vinden in de maatschappij. Want nu online meedoen is straks online meetellen.

Tilburg.com en Brabants Dagblad over de uitslag: Team Erfgoed heeft gewonnen!

De Johan Stekelenburg Stichting coördineert en financiert het PC-Project voor kansarme kinderen vanaf groep 7. Goede gebuikte pc’s en laptops worden opgeknapt en voorzien van de juiste software. ROC studenten helpen bij de assemblage en Fontys Hogescholen regelt de pc’s en laptops en voorzien deze eveneens van educatieve software. De adressen van de kinderen worden verkregen via vrijwilligersorganisaties en welzijn- en zorginstellingen. Met de opbrengst van de Tilburgse StadsQuiz zijn meer dan 65 Tilburgse kinderen een paar jaar vooruit geholpen en krijgen zij een echte kans.

Het laatste woord over de editie 2018 StadsQuiz Tilburg is overigens nog niet gezegd. In de nasleep speelt de kwestie van de verloren geraakte kampioensbeker.